Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Wyciek oleju jest najczęściej spowodowany uszkodzeniem uszczelniacza olejowego lub tulei prowadzącej. Wszelkie uszkodzenia tłoczyska mają wpływ na stan uszczelniacza olejowego i tuleję prowadzącą.
PRZYCZYNY I ZALECENIA
Uszkodzenia w wyniku zużycia osłony przeciwkurzowej lub ogranicznika ugięcia (odboju).Wymień zużyte elementy na nowe zestawy KYB PK.
Uszkodzenie narzędziem (szczypcami itp.) podczas montażu amortyzatora. Nie należy chwytać tłoczyska za pomocą żadnego narzędzia. Wymień zużyte elementy na nowe zestawy KYB PK.
Nieprawidłowy montaż amortyzatora powoduje nieregularne zużycie powierzchni tłoczyska. Prawidłowy montaż według odpowiedniej instrukcji z użyciem zalecanych narzędzi.
HAŁAS
Hałas (drgania, stuki, skrzypienie). Uszkodzenia tłoczyska mają wpływ na stan uszczelniacza olejowego i tuleję prowadzącą.
PRZYCZYNY I ZALECENIA
Uszkodzenia w wyniku zużycia osłony przeciwkurzowej lub ogranicznika ugięcia (odboju). Wymień zużyte elementy na nowe zestawy KYB PK.
Uszkodzenie narzędziem ( szczypcami itp.) podczas montażu amortyzatora. Nie należy chwytać tłoczyska za pomocą żadnego narzędzia. Wymień zużyte elementy na nowe zestawy KYB PK.
Nieprawidłowy montaż amortyzatora powoduje nieregularne zużycie powierzchni tłoczyska. Prawidłowy montaż według odpowiedniej instrukcji z użyciem zalecanych narzędzi.
USZKODZENIA MECHANICZNE
Uszkodzenia mechaniczne (pęknięcie, zgięcie).
PRZYCZYNY I ZALECENIA
Ciśnienie zamrożonego płynu wlanego do obudowy kolumny. Nie należy wlewać żadnych płynów do obudowy kolumny
Dokręcanie kluczem udarowym. Nie należy stosować narzędzi udarowych
PRZYCZYNY I ZALECENIA
Nieprawidłowy montaż amortyzatorów oraz elementów montażowych. Sprawdź instrukcję montażową KYB i podręcznik producenta samochodu i wymień nieprawidłowe części zgodnie z procedurą montażu.
Przyczyną uszkodzenia sprężyn zawieszenia jest korozja, powstająca w miejscach uszkodzenia lakierowanej powierzchni ochronnej. Błędy montażowe, odpryski powstające podczas eksploatacji, tarcie w gnieździe mocowania sprężyny powodują powstawanie ognisk korozji, przyspieszając proces zużycia. (przyspieszone zużycie następuje w niesprzyjających warunkach klimatycznych)
Stopniowe zmęczenie materiału oraz korozja przyczyniają się do zużycia sprężyn. Osłabienie sprężyn zawieszenia może doprowadzić do zmniejszenia prześwitu . Zużyte sprężyny mogą pękać, stwarzając zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.